تعویض فیلتر روغن موتور TU5
* در هنگام تعویض روغن در صورتی که موتور گرم می باشد، دقت کنید که روغن موجود در فیلتر روغن در هنگام باز نمودن آن به محفظه کاتالیست ریخته نشده و قبل از جدا کردن درپوش اندکی مکث نموده تا روغن داخل آن کاملا خالی گردد سپس درپوش را بردارید.
* برای باز نمودن درپوش فیلتر روغن از یک آچار بوکس 27 میلیمتری استفاده نمائید.
- در زمان جدا کردن فیلتر از درپوش دقت کنید که شیار اورینگ بر روی درپوش خراب نشود.
*شل بودن درپوش موجب نشتی روغن گردیده و سفت نمودن بیش از حد نیز احتمال شکستن و ایجاد ترک بر روی درپوش و نشتی روغن می گردد که در دو حالت احتمال آسیب جدی به موتور خودرو وجود دارد.
*از فیلتر و اورینگ نو استفاده کنید و اورینگ نو را در زمان نصب آغشته به روغن نمایید تا از آسیب دیدن اورینگ جلوگیری گردد.
*قبل از نصب درپوش را کنترل نمائید تا ترک نداشته باشد و مجموعه فنر و پایه داخلی فیلتر روغن حتما سالم باشند.
*بعد از نصب مجدد درپوش را کنترل چشمی نموده و از عدم ایجاد ترک روی درپوش اطمینان حاصل نمائید.
*بعد از نصب و به گشتاور رساندن درپوش ،موتور را روشن نموده و از عدم وجود نشتی از محل درپوش، اورینگ اطمینان حاصل نمائید.
*از عدم تماس درپوش با حرارت گیر اگزوز و وجود فاصله مناسب اطمینان حاصل نمائید.
*پس از ریختن روغن ،موتور را روشن کرده و به مدت 5 دقیقه نشتی درپوش کنترل گردد.
نکات حائز اهمیت درپوش فیلتر روغن فلزی (آلومنیومی) قطعه سازان البرز
سوپاپ اطمینان به جهت جلوگیری از موتور سوزی
- با قابلیت خنک کاری روغن و بهبود عملکرد روغن *
- با اورینگ استاندارد و مقاوم در برابر نشت روغن*
- آب بندی عالی و مطمئن و عمر نامحدود
- دارای گواهینامه ثبت اختراع و ISO9001
- تایید شده توسط آزمایشگاه کیفیت قطعات خودرو ایران
- دارای یکسال گارانتی
مناسب برای خودروهای : پژو 206 تیپ 5 و تیپ 2 پژو 207 پارس LX پژو SLX رانا
عیوب درپوش فیلتر روغن پلاستیکی
- بدلیل اینکه این قاب پلاستیکی برروي یک قطعه آلومینیومی مونتاژ می گردد بدلیل اختلاف جنس و طبعا اختلاف ضریب انبساط حرارتی (مخصوصاً در مناطق گرم) دچار مشکل آب بندي می گردند و معمولا در مدت کوتاهی دچار نشت روغن می گردد.
- این قاب پلاستیکی بایستی توسط آچار ترکمتر که توانایی محدود کردن گشتاور بستن را دارد با حداکثر گشتاور 30 نیوتن متر باید بسته شود که متاسفانه بدلیل عدم آشنایی سرویس کاران و یاگران بودن این آچار و یا عدم وجودگسترده در بازار وعدم الزام سرویسکاران به استفاده از این آچار، سرویس کاران هنگام بستن درپوش، یا گشتاور اضافی به محل آچارخور در اثر بستن و یا بازکردن آن هنگام تعویض فیلتر روغن از محل آچار خور می شکند.
- مشکل بعدي باز کردن درپوش شکسته شده می باشد و یا اینکه به جهت داشتن نگرانی از شکستن درپوش با گشتاورکمتري آن را می بندند که این خود باعث نشت روغن شده و احتمال موتور سوزي زیاد می گردد
- در حالتی که فیلتر کاغذي توسط ذرات مسدود شده باشد روغن به خوبی عبور نخواهد کرد و فشار روغن کاهش پیدا کرده و باعث صدمه به پمپ روغن ( اویل پمپ ) و عدم روان سازی و روغن کاری درست قطعات می گردد و در نهایت آسیب جدی برای موتور خودرو به همراه دارد.
با اندکی هزینه با استفاده از درپوش فیلتر روغن آلومنیومی قطعه سازان این مشکلات رفع میگردد.
ساخت انواع درپوش فیلتر روغن آلومینیومی شرکت قطعه سازان البرز
پایان مقاله
برند پشنهادی ما
با اطمینان از درپویش های فلزی شرکت قطعه سازان البرز استفاده کنید.
شرکت تولیدی قطعه سازان البرز تولید کننده بهترین درپویش فلزی فیلتر روغن با قیمت مناسب.